به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شركت اپل در نمایشگاه IFA 2014 قصد دارد از جدیدترین محصول خود با عنوان iPhone 6 رونمایی كند. اما از چندین ماه قبل شایعات در مورد محصول جدید اپل بسیار زیاد بود نوع و اندازه صفحه نمایش، ظرفیت باتری، شكل قاب و سخت افزار داخلی كه هر روز با شایعه ای جدید همراه بود.


هر روز عكس‌های جدیدی از این گوشی جدید لو می‌رفت واین خود به شایعات بیشتر دامن می‌زد. اما بیشترین چیزی كه در كانون توجهات بود، شایعه اندازه صفحه نمایش بود كه حتی در آستانه رونمایی از گوشی هنوز هم ادامه دارد.

شایعه پردازان می‌گویند علاوه بر iPhone 6 با صفحه نمایش 4.7 اینچی، از مدل دیگری با نام iPhone Air با صفحه نمایش 5.5 اینچی نیز رونمایی خواهد شد. اگر این چنین باشد iPhone Air می‌تواند بسیاری از برنامه‌های كاربردی را به صورت افقی نمایش دهد و دیگر نیازی به عمودی كردن گوشی نیست.


اما اپل از چند وقت پیش اقدام به خرید یاقوت كبود (sapphire) كرده بود این پوشش ضد خش بسیار مقاوم و ضد خش بیشتر بر روی ساعت‌های لوكس استفاده می شود. این اقدام اپل نشان می‌دهد كه قصد دارد انقلابی در زمینه محافظت از صفحه نمایش به راه بیندازد و شاید دیگر نیازی به چسباندن محافظ صفحه نباشد. اما اخبار حاكی از این است كه دوربین در نظر گرفته شده برای این محصول جدید 13 مگاپیكسل است و این جهش بزرگی پس از مدل قبلی است.

باتری در نظر گرفته شده بسته به اندازه صفحه نمایش متغیر است. برای iPhone 6 از یک باتری 2100 میلی آمپری و برای iPhone Air در صورت رونمایی از یک باتری 2550 میلی آمپری استفاده می‌شود. اما در این مدل فناوری NFC نیز به محصولات اپل اضافه می‌شود و اپل قصد دارد كه این فناوری را در محصولات خود گسترش دهد.


اما مهمترین اتفاق، شاید سیستم عامل جدید iPhone با نام iOS 8 باشد. زمانی كه همگان منتظرند تا با محصول جدید اپل، یک سیستم عامل با بهترین كارایی و كمترین میزان خطا را داشته باشد تا این گوشی از همه لحاظ همه چیز تمام باشد.


در این مراسم قرار است علاوه بر رونمایی از گوشی، از گجت پوشیدنی جدید اپل با نام iwatch نیز رونمایی شود. اما این رونمایی به دلیل وجود محصولات دیگر شاید در كانون توجهات نباشد. پیش بینی‌ها حكایت از این دارد كه شاید تنها 5 درصد از كاربران اندروید، گوشی  وسیستم عامل خود را رها كنند و به سمت اپل و محصول جدیدش با سخت افزار و سیستم عامل جدید بیایند.

گزارش از: اسدا... سعادت مقدسی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: